Оцінювання вартості інформаційних мереж на основі ентропійного підходу
Abstract
Сьогодні суспільство стає все більш залежним від різноманітних інформаційних мереж. Інформаційні мережі дуже масштабні – в них задіяні мільярди осіб. Багато людей вже не уявляють свого життя без інформаційних мереж. Інформаційні мережі, як важливий для суспільства об’єкт, є предметом купівлі та продажу. Тому, виникає задача оцінювання їх вартості. Ринкова вартість деяких інформаційних мереж вже перевищує валовий національний продукт більшості країн. Наприклад, компанія Interbrand в 2022 р. оцінила онлайнову соціальну мережу Instagram у 36,5 млрд USD, Facebook – у 34,5 млрд USD, YouTube – у 24,3 млрд USD, LinkedIn – у 7,6 млрд USD. Особливістю зазначених мереж, є те, що контент в них переважно створюється користувачами безкоштовно або за незначну винагороду, яка незрівнянна з наведеними вище сумами. В зв’язку цим, виникає зацікавленість у оцінюванні вартості інформаційних мереж не з маркетингових засад, а з змістовної точки зору, на основі сутнісних засад. На нашу думку, таким змістом є створення та перерозподіл інформаційних ресурсів мережі.
References
Шеннон К. Работы по теории информации и кибернетике. – М: Изд. иностр. лит., 2002.
Гиббс Дж. Термодинамика. Статистическая механика. Серия: Классики науки. М.: Наука, 1982. 584 с.
Thimas H. Cormen; Charles E. Leiserson; Ronald L. Rivest; Clifford Stein. Introduction to Algorithms (2nd ed.) The MIT Press. ISBN 0-07-013151-1
Пресс И. А. Основы общей химии для самостоятельного изучения. – 2-е изд., перераб. – СПб.: Лань, 2012. – 496 с. – ISBN 978-5-8114-1203-7.